سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شستشوی فرش با وایتکس خوب است یا بد ؟

 

برخلاف اعتقادوباور مردم، شستشوی فرش با سفید کننده به به عبارتی آسانی که تصور می‌گردد وجود ندارد و طرز خاصی برای جاری ساختن این عمل وجود داراست. درین نوشته‌ی علمی این شیوه را به طور بی نقص توضیح داده‌ایم. قالیشویی در مشهد

 

زمانی سخن از شستشوی درست فرش و پاکیزگی عمقی می گردد؛ بایستی این نکته را به خاطر بیاورید که مایع وایتکس یا این که به عبارتی شوینده‌ای که ما آن را به اسم سفید کننده میشناسیم؛ صرفا بایستی تحت عنوان واپسین چاره استعمال شود. حتی هنگامی فرش سپید میباشد و لکه عمقی و پررنگی روی آن ساخته شده است؛ خوب میباشد شستشوی فرش با سفید کننده را در حق تقدم خویش قرار ندهید. بخش اعظمی از متخصصان معتقدند که صرفا در وضعیت بسیار خاص می بایست از آب ژاور برای از میان بردن لکه های فرش بهره برد. درین نوشته‌ی علمی اولا توضیح میدهیم که چطور می بایست از مایع آب ژاور پایین حالت خاص بهره برد و دوم ادله بازداشتن مصرف سفیدکننده را از لهجه متخصصان شایسته ترین قالیشویی طهران ذکر میکنیم.

 

فراگیری شیوه شستشوی فرش با آب ژاور

 

او‌لین نکته پیش از به کارگیری از این ماده این میباشد که هیچ وقت بر روی فرش‌های رنگی، به خصوص فرش‌های دستبافت که عموما الیاف‌شان با رنگ‌های طبیعی رنگرزی می گردند؛ نباید از سفید کننده به کار گیری فرمائید. البته درصورتی که روی فرش‌های سفیدتان لکه کارکشته ساخت گردیده که با بقیه شیوه‌ها تمیز شدنی وجود ندارد؛ صرفا مجاز می باشید که سفید کننده رقیق گردیده را روی قسمتی که بایستی پاک خواهد شد بپاشید.

 

برای لکه‌بری از روی فرش‌های حساس، دستبافت و دارنده الیاف طبیعی مانند ابریشم، طرز‌های تخصصی دیگری وجود دارااست که صرفا در انحصار شایسته ترین مرکز ها قالیشویی طهران میباشد. استعمال از این تکنیک‌های تست گردیده می تواند لکه‌ها را سوای ساخت زخم از در بین چیره شود.

پروسه شستن فرش با وایتکش

برای شستشوی فرش با آبژاور فرآیند پایین را طی فرمائید:

 

یک محلول دربردارنده آبژاور و آب مهیا نمایید. پیش از مفتوح کردن درب قوطی آبژاور، لطفا از وسایل حفاظتی مانند دستکش لاستیکی، ماسک و عینک استعمال نمایید تا از پوست دست، ریه و دیده‌های خویش در قبال بخار متساعد گردیده از این شوینده حاذق مراقبت فرمایید. سفید کننده یک ماده شیمیایی کار کشته میباشد که ممکن میباشد منجر زخم پوستی و تنفسی گردد. از نسبت مطلوب برای ادغام سفید کننده و آب به کارگیری فرمائید. هیچ زمان سفید کننده خالی را روی لکه فرش نریزید. چون این شغل تنها سبب ساز بدتر شدن لکه می شود. به ازای هر مورد فنجان آب ژاور، از 3.5 لیتر آب به کارگیری فرمایید. بعد از آن این ادغام را در یک بطری اسپری بریزید. علاوه بر اینکه هیچوقت از این مایع یار و همدم با بقیه شوینده‌ها به کار گیری نکنید. به این دلیل‌که این مخلوط ممکن میباشد ساخت و ساز یک نوع گاز فراروگریز کرده که در پاره‌ای از مواقع حتی مرگ آور میباشد.

فرش را جاروبرقی بکشید تا هرگونه آلودگی سطحی از روی آن تمیز خواهد شد. هرگونه کثیفی و مواد جامدی که در تار و پود فرش وجود داشته باشد؛ بازدارنده از کارایی درست سفید کننده می گردد. براین اساس مسلما پیش از استارت پروسه شستشوی فرش با سفیدکننده از جاروبرقی به کار گیری فرمایید.

ادغام فراهم گردیده در مرحله نخستین را روی قسمتی از فرش که در معرض روءیت کرد وجود ندارد آزمایش نمائید و در‌صورتی‌که الیاف فرش به آن عکس العمل نماد نداد؛ مبادرت به شستن فرش با آب ژاور فرمایید.

از محلول درون بطری اسپری که با سفیدکننده و آب لبریز شد‌ه‌است برای مرطوب کردن فرش استعمال نمائید. برای خودداری از ساخت لکه بیشتر، خوب میباشد مجموع حوزه‌‌ای که مبتلا لک گردیده‌است را به صورت یکنواخت تر نمایید. چون آبژاور رنگ فرش را پاره ای پر‌نور‌خیس می‌نماید. این نکته را نیز به خیال داشته باشید که سفیدکننده می تواند به پشت فرش زخم برساند. براین اساس اذن ندهید محلول اسپری گردیده زیاد روی الیاف قالی بماند. 30 دقیقه چهت نیل به حداکثر کوشش کافی میباشد.

واپسین مرحله این میباشد که مانده آبژاور را از روی فرش تمیز فرمایید. برای جاری ساختن این فعالیت از یک تکه دستمال کاغذی یا این که حوله پارچه‌ای منزه به کارگیری فرمایید. این پارچه را روی محل تر گردیده بگذارید و یک شی هنگفت مانند کتاب را روی آن قرار دهید تا رطوبت مازاد فرش را جذب نماید. از مالش دادن الیاف فرش در حین مراحل کم آب کردن پرهیز کنید. چراکه ممکن میباشد باقی مانده سفیدکننده به بقیه بخشها فرش شیوع نماید. تنها آن منطقه خاص را تمیز فرمایید و تاوقتی‌که کل رطوبت قالی جذب نشده میباشد؛ فرش را به درحال حاضر خویش رها نکنید.